tirsdag 21. januar 2014

Back in buissness

Det nye året er godt i gang, og jeg fryder meg over tanken på å sparke i gang denne bloggen igjen. 

Slutten av 2013 var preget av et lenge etterlengtet oppussingsdrøm/mareritt, nemlig gjøre om vår 60 kvadrats to-roms til en tre-roms. Så vi flyttet kjøkkenet til den ene stua og slo sammen do og baderom. Dette satte et stort kaospreg over livet. Hverdagen gikk ut på å takle trege entrepenører, skiftende motivasjon, et sterkt behov for pause og et stadig utsatt mål om å bli ferdig. Men så, midt opp i dette begynte en baby å bakes i magen. Plutselig fikk vi en tidsfrist for å ferdigstille. 


Starten på dette året kommer til å bli preget av et rush av større og mindre prosjekter. Målet er å nyte foreldretilværelsen uten store oppussingsprosjekter hengende over skuldrene. Men små prosjekter kommer det til å bli ganske mange av i ganske lang tid fremover. :)

Jeg har lest en god del innlegg og fått med meg debatten om bloggere som flokkdyr og kan si meg litt enig der. Det går mye i ferm living, hay og house doctor. Jeg merker også hvor lett jeg får lyst på disse produktene med en gang jeg ser dem fanatstisk utstilt i de forskjellige hjem. Økonomien her i huset blir nok spist opp av babyutstyr og bleier, og gir et perfekt utgangspunkt for å holde meg unna de flotte, men dyre, designproduktene. Skrapa sammen tittelen passer fortsatt ganske bra. Her må jeg prøve etter beste evne å gi nytt liv til gjenstandene jeg har gått lei av eller som ikke passer inn. Jeg ønsker jo å fokusere på å ta i bruk det jeg har for hånden. Spare miljøet, økonomien og samvittigheten.

Nå kribler det i fingrene etter å sette i gang både med nye prosjekter i hjemmet og jobben med å dokumentere det her på skrapasammen. Gleder meg til å gi dere en liten visning av hjemmet med før og etter bilder.


Xoxo

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar