tirsdag 2. oktober 2012

Pust nytt liv i dine gamle klær

Elisabet er i gang med ting hun ikke kan. I tillegg til å være bloggnybegynner, bestemte jeg meg for at nå er det på tide å lære å sy. Heldigvis er det lille jeg lærte i kunst og håndtverk på barneskolen merkelig nok ikke heeelt borte. Jeg ble gal av å ha så mange fine klær i skapet som tok plass og aldri ble brukt. Enten så har jeg ingen andre klær de passer sammen med, de er for store eller små, jeg er lei. Jah. Det er alltid noe å finne på. Men det er en grunn til at jeg kjøpte dem.


Som denne singleten her for eksempel. Fin singlet, fine farger, men den sitter ikke bra og jeg får dårlig samvittighet av å kaste et fint plagg jeg aldri har brukt. Noen som kjenner seg igjen i dette her?

Svaret på dette var å sy om til et nytt plagg. Siden dette stoffet er stretch var det lett å gjøre om til skjørt, men utrolig vanskelig å sy om. Her tok jeg bort stroppene og den øverste delen av singleten.

Selv om jeg var dum nok til å begynne å sy med dette stoffet anbefales det ikke for nybegynner. Det er mye tålmodighetsarbeid. Trikset ligger å stryke stoffet ofte og prøve igjen når du kløner det til.

Selv om det var en tøff start er et nytt engasjement født. Jeg gleder meg til neste prosjekt.

Elisabet

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar